جمعه , ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ , ۱۲:۵۹ ب٫ظ

راهنمای خرید گیتار دسته دوم

راهنمای خرید گیتار دسته دوم برای کسانی است که به خاطر مشکلات اقتصادی یا به هر دلیلی می خواهند گیتار دسته دوم خریداری کنند. ما به همین منظور در وبلاگ سایت موسیقی زخمه مقاله ای با عنوان راهنمای خرید گیتار دسته دوم در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 14

بیشتر وسیله هایی که در زندگی روزمره خریداری می کنیم یا از آن استفاده می کنیم، اصولا برای یک سنین مناسب است و برای دیگر سنین ممکن است مناسب نباشد.

برای استفاده از گیتار نیز این موضوع صدق می کند. گیتار ها در سایز های 1/2 برای سنین 5 تا 7 سال مناسب و گیتار ها در سای های 3/4 برای افراد 7 تا 10 سال منابسب می باشد. و اما گیتار هادر سایز های 4/4 (استاندارد) که به آن فول سایز نیز گفته می شود برای افراد بالای 11 سال مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی بدنه گیتار در راهنمای خرید گیتار دسته دوم

نخستین معیار راهنمای خرید گیتار دسته دوم بررسی بدنه گیتار است. ما معمولا در اولین نگاه، نگاهی کلی به یک وسیله داریم و زیاد به جزئیات آن توجه نخواهیم کرد.

در خرید گیتار بررسی بدنه مخصوصا در گیتار دسته دوم بسیار حائذ اهمیت است. چرا که سلامتی فیزیکی گیتار اولین نشانه سلامتی ساز گیتار است. بسیار از گیتار ها به دلیل نگهداری نامناسب تغییر رنگ داده اند.

سن گیتار را با ظاهر ساز مقایسه کنید تا مطاقبت داشته باشد. با بررسی ساز گیتار از زوایای مختلف از عدم شکستگی یا ترک در سطح گیتار اطمینان حاصل کنید.

دقت کنید که در هنگام بررسی گیتار در مکانی با نور مناسب مستقر باشید. زیرا هرچه نور محیط بیشتر و مناسب تر باشد دید قوی تری نسبت به خرابی های گیتار خواهید داشت. و در آخر به این توجه داشته باشید که قطعات ساز به خوبی به یکدیگر متصل شده باشند. به عنوان مثال، خرک گیتار به صورت باید یکنواخت باشد و از صفحه گیتار فاصله ای نداشته باشد.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 15

بررسی داخلی گیتار در راهنمای خرید گیتار دسته دوم

بعد از اینکه ظاهر گیتار را بررسی کردید و سلامت فیزیکی ساز را تایید کردید. حال سرکی به داخل گیتار بکشید تا از وضعیت درونی گیتار نیز با خبر شوید. انجام این کار کمی دشوار است!

با نگاه به داخل گیتار از طریق سوراخ صدا از سلامت چوب مطمئن شوید. وضعیت داخلی گیتار در راهنمای خرید گیتار دسته دوم بسیار حائذ اهمیت است. اگر داخل گیتار نشانه هایی از  تعمیر پیدا کردید مطمئن شوید که به خوبی انجام شده باشد.

اگر تعمیر به خوبی صورت گرفته باشد جای نگرانی نیست و گیتار مانند روز اول خواهد بود. بریس ها (چوب های داخل گیتار که به موازات هم قرار داردند) داخل ساز گیتار را تست کنید تا شل یا جدا نشده باشند.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 03

سالم بودن دسته گیتار در راهنمای خرید گیتار دسته دوم

در خرید گیتار دسته دوم به صاف بودن دسته گیتار توجه کنید. ممکن است گیتار بر اثر افتادن یا تیکه دادن در زمان طولانی به دیوار، در دسته ساز گیتار تاب، ترک یا شکستگی ایجاد شده باشد. اصولا برای نگهداری گیتار از پایه گیتار استفاده می کنند.

بعد از بررسی دسته ساز گیتار، کمی بالا تر بروید و به دقت به سرپنچه نگاه کنید. زیرا این قسمت از گیتار بسیار آسیب پذیر است.

اگر چین و چروکی یا برجستگی در سرپنجه مشاهده کردید نشان دهنده تعمیر سرپنجه است. که اگر خوب تعمیر شده باشد مشکل ساز نخواهد بود.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 13

کوک کردن در راهنمایی خرید گیتار دسته دوم

قبل از خرید گیتار دسته دوم گوشی های گیتار را چک کنید. گوشی ها نباید شکسته یا ترک داشته باشند یا مشکلی در کوک شدن داشته باشند. بعد از نوازندگی با گیتار توجه کنید که گیتار از کوک خارج نشده باشد. اگر نوازنده ای تازه کار هستید حتما یک نوازنده چیره دست که در این زمینه اطلاعات خوبی دارد را به همراه خود ببرید.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 04

بهترین و پرفروشترین برند های گیتار

با توضیحات فوق که به منظور راهنمای خرید گیتار دسته دوم به شما عزیزان تا به اینجای کار داده شد ممکن است اکثر شما عزیزان به دنبال این باشید که بهترین برند گیتار را از کجا بشناسیم؟

و یا اینکه بگوید حال که مقاله راهنمای خرید گیتار دسته دوم را مطالعه کرده ام و اطلعاتی به دست آوردم چه برند گیتاری از دیگر برند ها بهتر است؟ با ما همراه باید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

شرکت های فندر، گیبسون و ای اس پی از بهترین تولید کنندگان ساز گیتار در بازار آلات موسیقی محسوب می شوند. علاوه بر این سه شرکت، یاماها، گویلد، سیگال، اویشن و …. از بهترین و پرفروش ترین برند های ساز گیتار می باشند.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 05

بررسی فرت ها و فرت بورد در راهنمای خرید گیتار دسته دوم


حال که مقداری با بهترین و پرفروش ترین برندهای گیتار آشنا شدید، بهتر است به بخش فرت ها و فرت بورد ها در ساز گیتار را نیز در نظر داشته باشید.

به همین دلیل در میان فرت ها به دنبال فرت شل یا فرتی که ارتفاع آن با سایر فرت ها متفاوت است باشید. فرت های شل از خود صدای ناهنجاری تولید می کنند. فرت های بلند در هنگام نوازندگی به اصطلاح دنیای موسیقایی گز می زنند. سعی کنید با صبر و حوصله تمامی نت ها را تست کنید.

نکته مورد توجه این است که دقت کنید در زمان نوازندگی گیتار دسته دوم که تمامی فرت ها دسترسی راحت و کاملی داشته باشید. بر روی فرت ها نباید هیچ گونه فرورفتگی یا خراشی دیده شود.

همچنین همانند دسته و صفحه نه تاب و نه شکستگی ای داشته باشد. برسی فرت ها یکی از گزینه های مهم در راهنمای خرید گیتار دسته دوم می باشد.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 06

بررسی خرک گیتار دسته دوم

به طور معمول سیم های گیتار به خرک فشار زیادی را وارد می کنند. البته این فشار کشسانی در زمان بسیار طولانی موجب آسیب خرک در گیتار دسته دوم می شود. این فشار باعث می شود تا برخی اوقات خرک از صفحه ساز گیتار جدا شود.

به همین دلیل به خرک گیتار توجه کنید تا فاصه ای با صفحه رویی گیتار نداشته باشد. همچنین ممکن است فشار سیم ها باعث ایجاد انحنا در چوب شود. پس باید به هردو آن توجه کرد. سیم خوب یکی از گزینه های مهم در خرید گیتار به شمار می رود.

ما الان قصد داریم به شما نوازندگان بهترین و پرفروش ترین سیم های گیتار را در مقاله راهنمای خرید گیتار دسته دوم معرفی کنیم. شرکت های دادریو، ارنی بال، ساورز، لابلا، اپتیوب و فندر و …. از بهترین تولید کنندگان سیم ساز گیتار در بازار موسیقی هستند.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 07

بررسی گوشی ها در راهنمای خرید گیتار دسته دوم

گوشی های گیتار کمترین آسیب را می بینند. بعضی از گوشی ها کمی خم شده اند و خراب به نظر میرسند اما با این حال در زمان کوک کردن به چرخیده می شوند. در بررسی گوشی های ساز گیتار کار دشواری در پیش نخواهیم داشت تنها باید از عدم شکستگی و یا ترک در گوشی ها اطمینان حاصل کنیم.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 08

اکشن گیتار در راهنمای خرید گیتار دسته دوم

اکشن به فاصله میان سیم ها تا فرت گفته می شود. اکشن استاندارد ساز گیتار نقش بسیار مهمی در راحت نوازندگی کردن شما دارد.

برای اندازه گیری اکشن ساز گیتار دو راه وجود دارد. اول اینکه با نگاه کردن به فاصله سیم تا فرت ها اکشن گیتار را اندازه گیری کنید. یا با سنجش میزان فشاری که در هنگام نوازندگی نت های مختلف به کار می برید پایین یا ببالا بودن اکشن گیتار را اندازه گیری کنید.

اگر فشاری که شما با انگشتانتان به سیم در نوازندگی وارد می کنید زیاد باشد به این منظور است که اکشن ساز بالا است اما بالعکس اگر فشار کم باشد یعنی اکشن ساز پایین است. در بیشتر گیتار ها و بیس های الکتریک میتوان اکشن ساز را تغییر داد.

ولی تغییر اکشن در گیتار آگوستیک چندان آسان نیست. با توجه به این موضوع پشنهاد می کنیم گیتار آگوستیک را با اکشن پایین خریداری کنید.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 09

بررسی قطعات الکتریکی گیتار

در گیتار های الکتریکی با اینکه از لوازم الکتریکی درجه یک استفاده می شود اما با این حال برای اطمینان خاطر از سلامت گیتار، باید ساز گیتار را به امپلی پلیر متصل کنید و صدای آن را بشونید. همچنین پیکاپ و پیچ های صدا را چک کنید.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 10

تست صدا گیتار در راهنمای خرید گیتار دسته دوم

قطعا برای همه ما کار با یک ساز جدید خوشایند است اما با گذر از این خوشایندی صدای گیتاری که می خرید را حتما حتما باید تست کنید. قبل از خرید گیتار دسته دوم با گیتار نوازندگی کنید تا بفهمید مورد پسند شما دوستان واقع شده یا خیر.

در زمان نوازندگی به صدای گیتار توجه کنید تا صدای نا مطلوبی نداشته باشد به تمام مواردی که در قسمت پایانی سوراخ صدای در فرت بورد قرار دارد دقت کنید. به نوازندگی با تمام فرات ها از سیم بالایی تا آخرین سیم بپردازید و به صدای زنگ سیم گوش کنید.

شماره سریال در راهنمایی خرید گیتار دسته دوم

دیگر معیار مهم در خرید گیتار دسته دوم مربوط به شماره سریال گیتار است. ممکن است بخواهید بدانید، آیا گیتاری که خریداری می کنید اصالت دارد یا خیر؟

برخی از شرکت های تولید کننده گیتار مانند شکرت فندر و یاماها این امکان را در اختیار مخاطبان قرار داده اند تا با جستو جوی شماره سریال گیتار خود در دیتابیس آنلاین شرکت از مشخصات فنی و اصالت گیتار خود مطلع شوید. علاوه بر این اطلاعات شما می توانید از سال ساخت شاز گیتار موردنظر نیز مطلع شوید.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 11

هزینه گیتار در راهنمای خرید گیتار دسته دوم

بعد از بررسی کامل راهنمای خرید گیتار دسته دوم موضوع مهم دیگر که در خرید گیتار وجود دارد هزینه آن است. ارزان بودن نباید عامل تعیین کننده باشد. اگر در بررسی گیتار به مواردی برخوردید که قابل حل بود یا با یک تعمیر جزعی دیگر مشکلی نخواهد داشت.

هزینه تقریبی آن تعمیر را که پیش بیبنی کرده اید از قیمت اصلی گیتار کم کنید. اگر در حین خرید سوالی برای شما به وجود آمد حتما از فروشنده بپرسید. گیتار دسته دومی که به خوبی از آن نگهداری شده قطعا ارزش خریدن را دارد. گیتار هرچه قدیمی تر باشد صدای بهتری خواهد داشت.

راهنمای خرید گیتار دسته دوم زخمه 12

مزایای خرید گیتار در راهنمای خرید گیتار دسته دوم

در مقاله راهنمای خرید گیتار دسته دوم به مزایای خرید گیتار دسته دوم اشاره شده است:

  1. گیتار دسته دوم دارای صدای قدیمی تری هستند.
  2. وینتج (تجهیزات با کیفیت و خوش ساخت که اغلب ققدمی هستند) مناسب تری دارند.
  3. گیتار های دسته دوم قیمت ارزانی‌تری نسبت به گیتار های نو دارند.
  4. هنگام خرید گیتار دسته به مواردی برخورد خواهید کرد که در بازار گیتارهای نو تولید نمی شوند.
  5. در خرید گیتار دسته دوم گزینه های بیشتری در اختیار دارید.

خرید از لیست فروشگاه ها

تبلیغ همکاری در فروش محصولات در موسیقی زخمه برای ثبت همکاری در فروش محصولات اینجا کلیک کنید.

لطفا اطلاع دهید که از موسیقی زخمه آشنا شده اید.

شناسه محصول: 1700010224

منابع

شما دوستان عزیز میتوانید سوالات، انتقادات و نظرات خود را نسبت به این مقاله در زیر همین صفحه با ما و دوستان عزیز سایت موسیقی زخمه به اشتراک بگذارید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است