جمعه , ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ , ۱۲:۵۹ ب٫ظ

بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودکان

بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودکان یکی از سوالاتی است که معمولا پدر و مادر هایی که به آینده موسیقیایی فرزندانشان اهمیت میدهند، بسیار مهم است. در این مقاله که در وبلاگ موسیقی زخمه منتشر شده است، قصد داریم تمامی اطلاعات درباره این موضوع مهم را برای شما دوسان عزیز بازگو کنیم.

شاخص بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودک در زخمه

از دیدگاه محققان و دوستانی که در زمینه موسیقی کودک فعالیت دارند، بهترین سن یادگیری موسیقی کودکان متناسب با استعداد آنها در موسیقی کودکان 2 تا 6 سال و باری شروع نوازندگی ساز های موسیقی 3 تا 5 سال می باشد.

معمولا برای کودکان با سن 2 تا 4 سال در کلاس های موسیقی کودک، فقط برای آشنایی کودک با موسیقی می باشد. و گروه سنی 3 تا 5 ساله برای شورع نوازندگی ساز های موسیقی مناسب می باشد.

#هیچ_وقت_برای_یادگیری_موسیقی_دیر_نیست

مزایای یادگیری موسیقی در بهترین سن یادگیری موسیقی کودکان

1. برای سلامت روحی و روانی کودکان بسیار عالیست.
2. باعثث افزایش سطح فرهنگ اجتماعی کودکان میشود.
3. باعث باهوش تر شدن کودکان میشود.
4. باعث افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در کودکان میشود.
5. باعث تقویت صبر و نظم در کودکان میشود.
6. باعث خلاقیت در کودکان میشود.
7. شما را به یک زبان بین المللی، یعنی زبان موسیقی متصل میکند.
8. باعث بالا رفتن دقت شنوایی کودکان میشود.
9. یک مسکن قوی و سرگرم کننده برای کودکان است.

بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودک 02 در زخمه

بهترین سن شروع یادگیری انواع ساز موسیقی برای کودکان

اطلاع داشت از این موضوع، یکی از مهترین قدم های اولیه برای انتخاب یک ساز موسیقی مناسب برای شروع نوازندگی کودکان است. نکاتی در این موضوع مهم وجود دارد که برای شما شرح می دهیم.

ممکن است کودک شما از لحاظ روحی و روانی آماده نوازندگی ساز باشد. ولی از لحاظ جسمی و فیزیکی این امادگی را نداشته باشد. برای مثال در آمادگی جسمی و فیزیکی، مثلا قدرت و جابکی در گرفتن و سرعت نوازندگی یک ساز و حتی قدرت و تمرکز صوتی برای خوانندن یک آواز را نداشته باشد.

ما در این مقاله، بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودکان به عنوان یک برنامه پیشنهادی برای نوازندگی ساز های مختلف به نسبت سنین مختلف کودکان ارائه می کنیم. البته ناگفته نماند که در موارد استثنا حتما سعی کنید با مشاورین موسیقی کودک مشورت کنید. لطفا قبل از فرستادن کودکان خود به کلاسی موسیقی و انتخاب ساز مورد نظر به موارد زیر دقت کنید:

1. گیتار بین 7 تا 9 ساله
2. پیانو بین 4 تا 5 ساله
3. آواز، سلفژ و خوانندگی 12 سال به بالا
4. فلوت بین 7 تا 8 ساله
5. ویولن و کمانچه بین 5 تا 6 ساله
6. تنبک 6 تا 7 ساله
7. سه تار بالای 7 سال
8. تار 9 تا 10 ساله

بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودک 03 در زخمه

بهترین سن یادگیری انواع سبک های موسیقی برای کودکان

از آنجا که کودکان (چه دختر چه پسر) در سنین 3 تا 5 سالگی که به آموزش ساز های موسیقی روی می آورند، دارای روحیه لطیف، احساسی و حتی شکننده هستند. از این خاطر شما والدین محترم باید در انتخاب سبک ساز های مختلف بسیار دقت کنید و به طور اصولی در مورد این موضوع مهم تحقیق کنید.

سعی کنید به هیچ عنوان و فقط طبق علاقه خودتان، و بصورت اجبار به یک رشته، ساز و یا سبک موسیقی را برای کودکتان محدود نکنید.

بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودک 04 در زخمه

نوازندگی چه سازی در بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودکان مناسب است ؟

اگر مبنا را بر این بگزارید که چون شما (چه پدر چه مادر) نوازنده تخصصی یک ساز موسیقی هستید و به این منظور کودکتان را اجباری به رشته ساز و یا سبک موسیقی هدایت کنید. و هیچگاه از مشاوران موسیقی کودک کمک نگیرید، به احتمال زیاد کودک شما متاسفانه از موسیقی زده می شود و آن را رها می کند. که این معمولا امری ثابت شده میباشد.

همینطور از الگو برداری (چه درست چه غلط) از اقوام، دوستان و فامیل اجتناب کنید. ما همگی انسان هستیم و قرار نیست با حرف، عقاید و حتی علایق دیگران زندگی کنیم. پس به جای اسرار به کودکانمان بابت تعویض سبک ساز و رشته موسیقی آنها را تشویق به یادگیری و تمرین بکنیم. تا کودکانمان با عشق و علاقه زیاد به یادگیری موسیقی بپردازند.

بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودک 05 در زخمه

چگونه مناسب ترین استاد و آموزشگاه موسیقی را برای برای کودکانمان پیدا کنیم ؟

پیدا کردن استاد و آموزشگاه موسیقی برای کودکان، یکی از مهم ترین و شاید پراهمیت ترین مواردی است که بسیار برای والدین کودکان مهم است. معمولا کلاس های تئوری برای موسیقی به صورت گروهی و آموزش ساز های تخصصی موسیقی برای کودکان بصورت خوصصی برگزار می شود.

اخلاق، رفتار، مهربانی، صبوری، دلسوزی …. و خیلی دیگر از مواردی که گفته شد باید از ویژگی های مشخص شده یک استاد موسیقی کودک باشد. تا کودکان برای یادگیری موسیقی خدایی نکرده دچار مشکلات اخلاقی، روحی و جسمانی نشوند.

از طرفی انتخاب آموزشگاه موسیقی مناسب از لحاظ تعداد کلاس ها هزینه کلاس ها، ساعات فعالیت، اخلاق و رفتار پرسنل، استاندار بودن دمای مناسب کلاس ها و …. بسیار مهم می باشد. از طرفی والدین کودک حق دارند که تمامی موارد فوق را از یک آموزشگاه موسیقی خوب انتظار داشته باشند.

بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودک 06 در زخمه

جمع بندی در بهترین سن شروع یادگیری موسیقی برای کودکان

سعی کنید قبل فرستادن فرزندانتان به کلاس موسیقی، او را در معرض ساز های موسیقی قرار دهید. تا ببنید کدام ساز، رشته و یا سبک موسیقی توجه کودتان را جلب می کند. موسیقی زخمه سعی کرده که اطلاعات کامل بروزی در مورد مقاله مهم برای شما دوستان عزیز شرح دهد.

خرید از لیست فروشگاه ها

تبلیغ همکاری در فروش محصولات در موسیقی زخمه برای ثبت همکاری در فروش محصولات اینجا کلیک کنید.

لطفا اطلاع دهید که از موسیقی زخمه آشنا شده اید.

شناسه محصول: 1550001208 

منابع

شما دوستان عزیز میتوانید سوالات، انتقادات و نظرات خود را نسبت به این مقاله در زیر همین صفحه با ما و دوستان عزیز سایت موسیقی زخمه به اشتراک بگذارید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است