پنجشنبه , ۱۴۰۳/۱/۹ , ۲:۱۷ ب٫ظ

«جان ویلیامز»‌ به عنوان آهنگساز رکورد نامزدی اسکار را شکست

«جان ویلیامز»‌ به عنوان آهنگساز رکورد نامزدی اسکار را شکست در موسیقی زخمه 01

به بازانتشار موسیقی زخمه، «جان ویلیامز» آهنگساز 99 ساله آمریکایی، با نامزد شدن در جوایز سینمایی اسکار 2023 رکورد بیشترین نامزدی اسکار را به عنوان آهنگساز برای پنجاه و سومین بار شکست.

با توجه به اینکه «ویلیامز»‌ برای موسیقی متن فیلم «فبلمن‌ها» به عنوان نامزد دریافت جایزه اسکار اعلام شده است، همچنان رکورد بیشترین نامزدی اسکار برای یک آهنگساز و بیشترین نامزدی اسکار برای یک فرد در قید حیات را به خود اختصاص داده است. «ویلیامز»‌ با ساخت موسیقی «فبلمن‌ها»‌ در 29 فیلم سینمایی با «استیون اسپیلبرگ»‌ همکاری کرده است.

جان ویلیامز رکورد نامزدی اسکار را شکست، که دلیل آن موفق به کسب 5 جایزه اسکار بود که سه مورد از آن‌ها برای آهنگسازی آثار «اسپیلبرگ» (آرواره‌ها، ای. تی. و فهرست شیندلر) بوده است.

نامزدی «سان لوکس»‌ برای موسیقی فیلم «همه‌چیز همه‌جا به یکباره»‌ نیز از این نظر قابل توجه است که معمولا فیلم‌هایی با بیش از یک آهنگساز، در فهرست نامزدهای بهترین موسیقی جوایز اسکار انتخاب نمی‌شوند.

امسال، «جاستین هرویتز» برنده دو جایزه اسکار برای «لالالند» این بار با نامزدی برای فیلم «بابل» به کارگردانی «دیمن شزل» به رقابت‌های اسکار بازگشت.

به گزارش خبرگذاری ایسنا و بازانتشار توسط سایت www.zakhme.com

شناسه خبر: 1530011106

شما دوستان عزیز میتوانید سوالات، انتقادات و نظرات خود را نسبت به این خبر در زیر همین صفحه با ما و دوستان عزیز سایت موسیقی زخمه به اشتراک بگذارید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است