سه شنبه , ۱۴۰۳/۱/۲۸ , ۹:۳۰ ق٫ظ

رسیدن دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی (راه جنون)

رسیدن دو موزیسین ایرانی به بازار موسیقی (راه جنون) 02

آلبوم جدید موسیقیایی بهداد بابایی و نوید افقه از نوازندگان صاحب سبک و شناخته شده موسیقی ایرانی در روزهای آینده با عنوان راه جنون رونمایی می‌کنند.

«راه جنون» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در فرآیند فروش محصولات موسیقی است. این اثر در طی روزهای آینده در قالب یک اثر بی کلام با هنرمندی بهداد بابایی و نوید افقه در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. آلبوم راه جنون موسیقایی تابستان امسال مجوز خود را به صورت رسمی از دفتر موسیقی وزارت ارشاد دریافت کرده و هم اکنون در مرحله پیش فروش قرار دارذ.

بهداد بابایی و نوید افقه از جمله هنرمندانی هستند که تاکنون برای رویداد های داخلی و خارجی کنسرت های مشترک و برنامه های پر بازدیدی را در دسترس مخاطبین قرار دادند.

بهداد بابایی

بهداد بابایی از جمله هنرمندان شاخص موسیقی ایرانی است که در حوزه‌های نوازندگی سه تار، آهنگسازی و تدریس تمرکز بیشتری دارد.

ایشان یادگیری سه تار را از سن هفت سالگی تحت نظر پرویز مشکاتیان که دایی ایشان می باشد آغاز کرد.

بهداد بابایی در بعد ها در جوار اساتید مانند: محمد فیروزی و زیدالله طلوعی مشغول به یادگیری موسیقی بود.

وی پس از فراگیری ردیف میرزا عبدالله، ردیف «آقا حسینقلی» را نیز نزد داریوش پیرنیاکان آموخت و در حوزه‌های تئوری موسیقی و سلفژ نیز نزد محمد رضا درویشی به تکمیل آموزه‌های موسیقی‌اش مشغول شد.

بابایی همچنین نزد محمدرضا شجریان در حوزه «جواب آواز» نیز به فراگیری آموزه‌های موسیقایی‌اش پرداخت.

همچنین وی در گروه موسیقی «عارف» و «شهنازی» به عنوان تک نواز  حضور پیدا کرده بود.

او با هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، ایرج بسطامی، علی جهاندار، حمیدرضا نوربخش در کنسرت‌های مختلف داخلی و خارجی و تدریس موسیقی در دانشگاه هنر از جمله فعالیت‌های بابایی در حوزه موسیقی ایرانی همکاری کرده است.

از جمله آثار بهداد بابایی می توان به «بداهه خوانی و بداهه نوازی» به همراه ایرج بسطامی، «وطن من» با اجرای گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی ایرج بسطامی، «شکوه» به خوانندگی عبدالحسین مختاباد، «لحظه دیدار» با همراهی پرویز مشکاتیان، «کنج صبوری» با اجرای گروه «عارف» به سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی علی رستمیان، «کنسرت گروه عارف» به سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، «بیست سال با پرویز مشکاتیان»، «در خیال» با خوانندگی محمدرضا شجریان و آهنگسازی مجید درخشانی، «آسمان» با اجرای گروه «شهنازی» به سرپرستی داریوش پیرنیاکان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، «جوی نقره مهتاب» با همراهی نوید افقه اشاره نممود.

نوید افقه

نوید افقه از نوازنده دارای اعتبار نوازندگی تمبک است. وی در عرصه‌های مختلف پژوهش و تدریس موسیقی ایرانی نیز به فعالیت داشته است.

او در سال 1362 فراگیری ساز تمبک نزد محمود فرهمند در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی آغاز کرد.

پس از آن نوید افقه برای تکمیل اندوخته های خود به حوزه‌های نوازندگی، هارمونی، کنترپوان و ارکستراسیون رفت.

در آنجا نزد هنرمندان چون کامبیز روشن روان با گروه‌هایی چون «سروش»، «فرامرزپایور»، «دالاهو»، «آیینه»، «مسیحا»، «عارف» و چند گروه دیگر در قالب کنسرت‌های متعدد شروع به همکاری کرد.

نخستین آلوم نوید افقه در سال ۱۳۷۹  در کشور عزیزمان ایران و همچنین کشور فرانسه منتشر شد.

از دیگر شاخصه‌های این آلوم می توان به طراحی سه نمونه تمبک با صدا دهه‌ی و تکنیک اجرایی متفاوت این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی اشاره کرد.

«آوای خیال»، «آفرینش»، «معبد پیکره‌های چوبی» از جمله آلبوم‌های مستقل این نوازنده هستند.

نوید افقه در آلبوم‌های «نواژه» به آهنگسازی مسعود شناسا، «سیاه مشق» از مهدی آذرسینا، «جوی نقره مهتاب» اثر بهداد بابایی، «نان، آب، اواز» به آهنگسازی علی قمصری، «از دیر تا دور» اثر ارژنگ سیفی زاده، «نغمه ساز ضربه آواز» با هنرمندی ارژنگ سیفی زاده، «پاسداشت حسین خان اسماعیل زاده» اثر ارژنگ سیفی زاده، «وهم» به هنرمندی حسام اینانلو، «سفر عسرت» اثر فرخزاد لایق و «راه بی نهایت» اثر میدیا فرج نژاد بخشی حضور پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و بازانتشار توسط زخمه

شناسه خبر: 1750000914

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است