جمعه , ۱۴۰۳/۱/۱۰ , ۳:۱۵ ب٫ظ

رضا فکری، خواننده ایرانی به اپرای «مارینسکی» دعوت شد

رضا فکری، خواننده ایرانی به اپرای «مارینسکی» دعوت شد در موسیقی زخمه

به بازانتشار موسیقی زخمه، رضا فکری خواننده کلاسیک به دعوت علی رهبری رهبر مهمان دائم اپرای مارینسکی شهر سنت پترزبورگ و والری گرگیف مدیرکل هنری این مجموعه برای خواندن در کنسرت «چنین گفت زرتشت» به آهنگسازی و رهبری علی رهبری دعوت شد.

این کنسرت هفتم مهر سال 1401 همراه با ارکستر و کر «مارینسکی» به رهبری علی رهبری و در حضور والری گرگیف برگزار و رضا فکری سولیست تنور این کنسرت خواهد بود.

پوئم سمفونی «چنین گفت زرتشت» در پنج موومان و برای ارکستر سمفونیک بزرگ، گروه کر و سولیست تنور ساخته شده است و برای اولین بار در اسفند سال 1400 همراه با ارکستر و کر فیلارمونیک زاگرب و با صدای رضا فکری در سالن «لیسینسکی» شهر زاگرب اجرا و برای کمپانی آلمانی ناکسوس ضبط و آماده انتشار جهانی شد.

رضا فکری خواننده جوان ایرانی قبلا هم تجربه همکاری‌ را با علی رهبری داشته است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به کنسرت «کارمینا بورانا» همراه با ارکستر سمفونیک تهران، ضبط قطعه «مرشد» برای کمپانی ناکسوس، ضبط «نقش خشایارشا» در اپرای «غمنامه ایرانی» و «نقش اسحاق» در اپرای «حضرت ابراهیم» و ضبط «دیوان شرق و غرب گوته» همراه با ارکستر خملنیتسکی اوکراین اشاره کرد. همگی این آثار توسط کمپانی ناکسوس آلمان منتشر شده یا خواهند شد.

مجموعه مارینسکی بزرگترین مجموعه اپرای جهان است که حدود 400 نوازنده و 200 خواننده گروه کر، 3 سالن اُپرا و چندین سال کنسرت دارد.

به گزارش خبرگذاری مهر و بازانتشار توسط سایت www.zakhme.com

شناسه خبر: 1815010613

شما دوستان عزیز میتوانید سوالات، انتقادات و نظرات خود را نسبت به این خبر در زیر همین صفحه با ما و دوستان عزیز سایت موسیقی زخمه به اشتراک بگذارید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است