پنجشنبه , ۱۴۰۳/۱/۳۰ , ۱۰:۴۰ ق٫ظ

شاپور رحیمی پس از 4 سال عود خود را به صدا درآورد

شاپور رحیمی پس از 4 سال عود خود را به صدا درآورد

شاپور رحیمی نوازنده عود و خواننده پس از چهار سال ساز عود خود را به صدا درآورد.

نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در عصر سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ به بهانه تولد رحیمی به منزل این هنرمند پیشکسوت رفت.

در این دیدار ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، فاضل جمشیدی خواننده و حکیم‌رابط‌ رئیس انجمن موسیقی استان البرز حضور داشتند.

شاپور رحیمی که چهارسال از آخرین باری که ساز نواخته بود می‌گذشت قطعاتی را با ساز عود اجرا کرد و فاضل جمشیدی با آواز او را همراهی کرد.

در انتهای مراسم نیکنام حسینی‌پور بر ضرورت حفظ میراث، خاطرات و اسناد تاریخی هنرمندان پیشکسوت توسط نهادهای فرهنگی تاکید. وی آمادگی موسسه برای همکاری در این امر مهم را اعلام کرد. همچنین لوحی را به نشانه سپاس برای سال‌ها فعالیت به رحیمی اهدا کرد.

رحیمی در تاریخ 23 آذر ماه ۱۳۲۶ و در سال ۱۳۴۵ در برنامه کودک رادیو ایران به‌عنوان خواننده فعالیت هنری خود را آغاز کرد. سپس نزد اسماعیل مهرتاش به یادگیری ردیف وی پرداخت.

وی پس از آن از محضر محمود کریمی، ادیب خوانساری، محمدرضا شجریان، عبدالله دوامی، نورعلی برومند بهره برد. سبک خوانندگی وی تحت تأثیر محمود کریمی است که ۱۸ سال شاگرد وی بوده‌ است.

شاپور رحیمی ردیف‌های سازی و نواختن عود را نیز نزد نصرالله زرین پنجه و منصور نریمان فرا گرفته‌ است. رحیمی مدرک دانشگاهی او کارشناسی عود است.  شاپور رحیمی در سال ۱۳۹۲ نشان درجه یک هنری به او اعطاء شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا و بازانتشار توسط زخمه

شناسه خبر: 1650000924

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است