سه شنبه , ۱۴۰۳/۱/۲۸ , ۱۲:۳۸ ب٫ظ

شایعه تخریب سنگ مزار استاد محمدرضا شجریان تکذیب شد

تخریب سنگ مزار محمدرضا شجریان در زخمه

روز گذشته رایان فرزند استاد محمدرضا شجریان در صفحه اینستاگرام خود از سعی چند شخص جهت تخریب سنگ مزار پدرش در آرامگاه فردوسی خبر داد. جهت صحت و سقم این خبر درخواست مراجعه عموم بر سر مزار پدرش و تهیه عکس و فیلم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در مورد این موضوع گفت:

«تخریب سنگ مزار محمدرضا شجریان بر اساس کذب بوده و تاکنون هیچ موردی در خصوص این موارد مشاهده نشده است. شهر تاریخی توس و مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی ‌به ‌همراه مزار استاد شجریان، ‌استاد اخوان ثالث، مقبره‌الشعرای خراسان و سایر فضاهای  فرهنگی و تاریخی که وسعتی قریب به بیش از ۱۰۰ هکتار را شامل می‌شود.

این شهر به ‌صورت شبانه‌روزی و در سخت‌ترین شرایط چه در سرما و چه در گرما توسط حافظان میراث‌ فرهنگی حفظ و ‌صیانت می‌شود. اگر خبری مبنی بر تخریب هر کدام از این ارزش‌های فرهنگی و تاریخی منتشر شده باشد. موثق‌ترین منبع برای کسب خبر صحیح، حافظان میراث فرهنگی هستند.»

او می‌گوید: «استناد به اخبار رایج در فضای مجازی غیر از تشویش اذهان عمومی، مسئولین مربوطه را دچار وارد شدن به حاشیه‌های ناخواسته و دور شدن از وظیفه اصلی آنان که حفظ‌ و صیانت از میراث ‌فرهنگی این کشور است، می‌کند.»

به گزارش خبرگزاری موسیقی ما و بازانتشار توسط زخمه

شناسه خبر: 1710001222

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است