سه شنبه , ۱۴۰۳/۲/۴ , ۶:۲۴ ب٫ظ

قطعه فولکور (اوی لیلی) با صدای شاهرخ شیر دوست کسمایی

قطعه فولکور (اوی لیلی) با صدای شاهرخ شیر دوست کسمایی

این بار شاهرخ شیردوست کسمایی با تنظیم ارکستر محسن غلامی قطعه فولکور (اوی لیلی) را منتشر کرد.

این تصنیف از قطعات قدیمی فولکور گیلان محسوب می شود و در میان مردم استان گیلان رایج و معروف است. تنصیف اوی لیلی بار ها به دست خوانندگان این منطقه اجرا شده است. فرم ملودی این اثر به قدری زیبا می باشد که جذابیت آن جاودانه است. این تنصیف همواره زیبایی خود را با انواع بسیاری از ارکستر ها حفظ کرده است.

سخنان محسن غلامی در مورد این تنصیف این گونه است: در این اجرا مانند کارهای قبلی که در زمینه موسیقی فولک ارائه کردم، اورتور جدا برای این تصنیف ساخته و از سازهای کلاسیک غیربومی در آن استفاده شد.

به پیشنهاد خواننده هنرمند اثر جناب شیردوست با حفظ ساختار اصلی تغییرات ریتمیک در تصنیف داده شد. همچنین کمی تفاوت در اجرای دوباره آن داده است.

این اثر با اجرای تنبک مجید طریقی، تار باس رویا باقرزاده، ویلن محمد خدادادی، پیانو نگار قاسمی، ضبط وکال مهرداد و مسعود عالمی، طرح جلد عارف هاشمی و میکس و مسترینگ محسن غلامی ساخته شده است. موئسسه آوای برگریزان تنصیف زیبای گیلانی اوی لیلی را منتشر کرده است. همچنین در سایتی مطعلق به محسن غلامی با آدرس Mohsengholami.ir انتشار یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا و بازانتشار توسط زخمه

شناسه خبر: 1605000906

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است