دوشنبه , ۱۴۰۳/۱/۶ , ۱۱:۲۹ ق٫ظ

کنسرت علیرضا طلیسچی در سالن برج میلاد

کنسرت علیرضا طلیسیچی در سالن برج میلاد زخمه

شب گذشته کنسرت علیرضا طلیسچی در سالن «میلاد» نمایشگاه بین المللی در قالب جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

شب گذشته شنبه ۲۳ بهمن ماه و در قالب چهارمین شب از سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر کنسرت علیرضا طلیسچی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

این کنسرت قرار بود ساعت ۱۹ شروع شد. اما با گذشت حدود ۱۰ دقیقه از این ساعت صدایی به شکل اپراتور حضور مخاطبان را به سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر خوشامد گفت.

در ادامه از آنها خواست در طول اجرای برنامه تمامی پروتکل‌ها را رعایت کنند. سالن تقریباً خالی است و فقط همکف صندلی‌ها و جایگاه‌ها پر گردیده است. البته تا آخر کنسرت همکف به صورت کامل پر می‌شود.

تا قبل از ساعت ۱۹:۱۵ اعضای گروه سر جایگاه‌های خود مستقر می‌شوند و دقایقی بعد شروع به نوازندگی می‌کنند. «زندگی جونم» اولین قطعه‌ای است که طلیسچی همزمان با خواندن آن وارد استیج می‌شود.

قطعه‌ای که خودش ترانه سرای آن هم هست و در بخشی از آن می‌خواند «خود ماه اینقدر ماه نیست که تو انقد ماهی». طلیسچی بعد از قطعه اول با حضار سالن احوالپرسی کرد و گفت: خیلی خیلی خوش آمدید به کنسرت خودتان، خیلی خوشحالم که چشم در برابر چشم شما ایستادم.

این خواننده پاپ به رسم همه پاپ‌خوان‌ها و به منظور تهییج مخاطبان برای دست و جیغ و هورا بیان کرد:

«می‌بینم که جسته و گریخته و با فاصله اجتماعی نشسته‌اید اما این باعث نشه که از جیغ هاتون کم بشه. پس با دست و جیغ بریم سراغ آهنگ بعدی.»

این درخواست خوانندگان پاپ برای «جیغ کشیدن» مخاطبانشان تقریباً سنت ثابت اکثر کنسرت هاست. گویی در پایان هر کنسرت به تعداد جیغ‌های مخاطبان است که اعتبار هر اجرا سنجیده می‌شود!

طلسیچی هم در ابتدا، وسط و پایان هر قطعه مخاطبان را به جیغ کشی‌های جمعی دعوت کرد و گفت: «دمتون گرم واقعاً به نسبت تعدادی که در سالن نشسته‌اید به صدای جیغ‌تون نمی‌خوره.»

توضیحات طلیسچی در مورد یکی از قطعات

این خواننده پاپ یکی از قطعات تلفیقی خود را هم در ادامه برای مخاطبانش اجرا کرد و در توضیحاتی گفت:

«زمانی موسیقی تلفیقی بازارش داغ شد که خوانندگان موسیقی سنتی با خوانندگان پاپ می‌خواندند. ما آن زمانی با سعید آتانی قطعه‌ای اجرا کردیم که الان خودش نیست اما صدایش در این قطعه هست.

بعد روی این قطعه با نام «به خودم بد کردم» که صدای خواننده دیگری هم بود خوانندگی کرد. نکته قابل توجه در این کنسرت مخاطبانی بودند که بی هیچ نگرانی ماسک‌های خود را برداشته و هر یک با جیغ و انواع انرژی‌ها تنفس‌های خود را لحظه به لحظه به سالن می‌دادند.

تنفس هایی که این بار بنایی بر احیا نداشت و هر یک نفر می‌توانست سلامتی دیگر حاضران در سالن را تهدید کند. هرچند که قبل از  کنسرت و در ابتدای ورود جمعیت به سالن همه با تب سنج، چک می‌شدند.

اما این شرایط می‌توانست فضای خطرناکی را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی رقم بزند.

قطعه بعدی طلیسچی «دیوونه دوست داشتنی» بود که او از مخاطبان پرسید: «یخ ها آب شد؟» و بعد از آن‌ها خواست قطعه را خودشان بخوانند.

طلیسچی در این کنسرت دو قطعه را با همراهی جمعیت حاضر در سالن خواند و خبر داد که قرار است ویدئو کلیپی ضبط شود که صدای مردم در آن است.

حضار هم که با بلیت‌هایی حدود ۳۰۰ هزار تومانی در کنسرت حضور پیدا کرده بودند. گویی قرار بود امشب سنگ تمام بگذارند. استفاده از ماسک در این میان حداقلی ترین موردی بود که احتمالاً رعایت می‌کردند.

«لیلا» که به تازگی منتشر شده و «قاف» دیگر قطعاتی بود که طلیسچی در این کنسرت اجرایشان کرد که مورد استقبال فراوانی هم قرار گرفت.

طلیسچی با سخن از هدف آهنگ بعدی خود را معرفی کرد. وقتی از اهداف آدم‌های مختلف گفت چند نفری از میان سالن نام قطعه او را با عنوان «آخرش قشنگ باشه» فریاد کردند.

او در پایان کنسرت هم سه آهنگ را دوباره خواند و باز هم حضار را به دعوت کرد تا بدون موسیقی و بدون همراهی خودش قطعات را اجرا کرده و همخوانی کنند. در جمله انتهایی اجرای خود نیز خطاب به حضار گفت:

«خیلی ممنونم که امشب را برای من زیبا کردید به افتخار خودتان یک جیغ زیبا بکشید.»

به گزارش خبرگزاری مهر و بازانتشار توسط زخمه

شناسه خبر: 1800001124

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است