جمعه , ۱۴۰۳/۱/۳۱ , ۳:۳۲ ب٫ظ

آغاز دومین جشنواره ملی موسیقی در تالار حافظ شیراز

آغاز دومین جشنواره ملی موسیقی در تالار حافظ شیراز در زخمه

به بازانتشار موسیقی زخمه، شیراز دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های اقوام ایرانی از شامگاه ۲۵ اردیبهشت آغاز شد. و تا روز جمعه سی‌ام اردیبهشت، در تالار حافظ شهر شیراز، ادامه دارد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه آغاز به کار این جشنواره، گفت:

دومین جشنواره ملی موسیقی در شیراز در راستای احیا و تقویت فرهنگ، آئین‌ها و موسیقی اقوام ایرانی و توسعه گردشگری استان و جذب گردشگر اجرا خواهد شد. از امروز در سالن سبز تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

رسول موسوی نژادیان افزود: در این دوره جشنواره ۱۸ گروه از استان‌های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان، لرستان، خوزستان، کردستان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، گیلان و خراسان هر روز در دو مرحله از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۲۱ تا ۲۳ به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

برنامه اجرا ها

وی ادامه داد: در هر مرحله از اجرا دو گروه هنرنمایی خواهند کرد. گروه‌های قشقایی و لرستان آغازگر دومین جشنواره ملی موسیقی اقوام بودند. در این جشنواره سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ گروه‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

از ساعت ۲۱ تا ۲۳ گروه‌های کیش و گیلان، روز چهارم جشنواره چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ گروه‌های خوزستان و کردستان اجرا دارد. سپس از ساعت ۲۱ تا ۲۳ گروه‌های مازندران و خراسان هنرنمایی میکنند.

روز پنجم جشنواره پنج‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ گروه‌های قشقایی و از ساعت ۲۱ تا ۲۳ گروه‌های بختیاری، اجرا خواهند داشت.

اختتامیه این دوره از جشنواره ملی موسیقی و آئین‌های سنتی اقوام ایرانی، جمعه سی‌ام اردیبهشت در تالار حافظ شهر شیراز برگزار و از شرکت کنندگان قدردانی خواهد شد.

به گزارش خبرگذاری مهر و بازانتشار توسط سایت www.zakhme.com

شناسه خبر: 1740010226

شما دوستان عزیز میتوانید سوالات، انتقادات و نظرات خود را نسبت به این خبر در زیر همین صفحه با ما و دوستان عزیز سایت موسیقی زخمه به اشتراک بگذارید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۵ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است