پنجشنبه , ۱۴۰۳/۱/۳۰ , ۱۰:۴۱ ق٫ظ

بازگشت «علی رهبری» به کنسرت‌های روسیه

بازگشت «علی رهبری» به کنسرت‌های روسیه در موسیقی زخمه 01

به بازانتشار موسیقی زخمه، در اولین سالگرد دعوت «والری گرگیف» از «علی‌ رهبری»، وی جدیدترین برنامه‌ کنسرت‌های خود را در اپرای «مارینسکی» اعلام کرد.

در روزهای 29 اردیبهشت و پنج خرداد «علی رهبری» با دو برنامه مختلف بار دیگر به مدت دو هفته رهبری ارکستر سمفونیک اپرای «مارینسکی» را به عهده خواهد داشت.

در اردیبهشت 1401 علی رهبری توسط «والری گرگیف» رهبر مشهور روس و مدیر مجموعه اپرای مارینسکی، برای یک کنسرت به سنت پترزبورگ دعوت شد تا دو اثر مشهور روسی را رهبری کند. قطعه اول، سمفونی شماره پنج از شوستاکوویچ و قطعه دوم، «شهرزاد» اثر کورساکوف.

بعد از این کنسرت، «والری گرگیف» و ارکستر سمفونیک مارینسکی تصمیم گرفتند جایگاه رهبری دائم مهمان ارکستر سمفونیک اپرای «مارینسکی» را به علی رهبری واگذار کنند.

با بازگشت علی رهبری به کنسرت‌های روسیه و به پیشنهاد والری گرگیف مقرر شد در هر فصل هنری 12 کنسرت مختلف برگزار شود و در آنها علاوه بر آهنگسازان غربی از بعضی آثار آهنگسازان شرقی نیز استفاده شود.

علی رهبری، رهبر و آهنگساز بین المللی ایرانی، پیش‌تر نیز در ارکسترهای فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد سمت رهبر دائم مهمان را به عهده داشته و مدیریت هنری ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا و زاگرب را عهده‌دار بوده است.

به گزارش خبرگذاری ایسنا و بازانتشار توسط سایت www.zakhme.com

شناسه خبر: 1930020212

شما دوستان عزیز میتوانید سوالات، انتقادات و نظرات خود را نسبت به این خبر در زیر همین صفحه با ما و دوستان عزیز سایت موسیقی زخمه به اشتراک بگذارید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است