دوشنبه , ۱۴۰۳/۱/۶ , ۱۱:۰۶ ق٫ظ

دعوت رهبر ارکستر سرشناس جهان از موسیقیدان ایرانی

دعوت رهبر ارکستر سرشناس جهان از موسیقیدان ایرانی در زخمه 01

به بازانتشار موسیقی زخمه، علی رهبری بنا بر دعوت «والری گرگیف» مدیر هنری اپرای مارینسکی، روز شنبه 18 تیرماه سال 1401 شمسی در شهر سن‌پترزبورگ با اجرای آثاری از شوستاکوویچ و کورساکف روی صحنه می‌رود.

والری گرگیف روس، که از برجسته‌ترین رهبران ارکستر جهان است در روزهای ابتدایی مناقشه روسیه و اوکراین، به خاطر امتناع از اظهار نظر در این مورد به دستور شهردار مونیخ از رهبری ارکستر بزرگ فیلارمونیک این شهر برکنار شد.

علی رهبری، رهبر و آهنگساز بین‌المللی ایرانی که از دوستان گرگیف است در مصاحبه‌هایی از جمله در لندن از هنرمندان روسیه به شدت حمایت کرده و اعمال هر نوع تحریمی علیه هنرمندان و ورزشکاران این کشور را بیجا، نادرست، ناعادلانه و مردود خوانده است.

والری آبیسالوویچ گرگیف هنرمند مردمی روسیه، رهبر ارکستر و اپرا مدیر «شرکت اوستیایی اورجین» است. او مدیر ارشد و مدیر هنری سالن نمایشی تئاتر مارینسکی و رهبر ارکستر ارشد ارکستر فیلارمونیک مونیخ و مدیر هنری جشنواره شب‌های سفید در سن پترزبورگ است. وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون نشان افتخار مسروپ ماشتوتس مقدس، نقاب زرین، نشان الکساندر نوسکی، لژیون دونور (افسر)، نشان دوستی، قهرمان کار از فدراسیون روسیه، و هنرمند مردمی روسیه شده است.

علی رهبری، موسیقی‌دان و رهبر ارکستر ایرانی است. او که در اتریش با نام الکساندر مشهور است، با رهبری بیش از ۱۲۰ ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود ۲۵۰ آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهم‌ترین ارکسترها و اپراهای دنیا یکی از مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی ایران است.

به گزارش خبرگذاری مهر و بازانتشار توسط سایت www.zakhme.com

شناسه خبر: 2230010331

شما دوستان عزیز میتوانید سوالات، انتقادات و نظرات خود را نسبت به این خبر در زیر همین صفحه با ما و دوستان عزیز سایت موسیقی زخمه به اشتراک بگذارید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۰ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است