جمعه , ۱۴۰۳/۱/۳۱ , ۲:۰۱ ب٫ظ

ساخت موسیقی با صدای شهر تهران

ساخت موسیقی با صدایشهر تهران

به گفته‌ی «احسان توکل» آهنگساز و دبیر بخش آهنگسازی پروژه سونیک تهران فراخوان آهنگسازی پروژه سونیک تهران (ساخت قطعات موسیقی با استفاده از صداهای شهر تهران) تا پایان جاری سال  تمدید شد.

این فراخوان بخشی از پروژه‌ی بزرگی به سرپرستی «لادن نوشین» است. این کار با همراهی تیمی از دانشجویان اتنوموزیکولوژی به بررسی صداهای شهری در تهران می‌پردازند.

پروژه سونیک تهران در سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز شده است. تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی از سراسر دنیا در جلساتی ماهانه با یکدیگر تبادل نظر می‌کنند. تاکنون استقبال از این پروژه و تمایل به همکاری در آن رضایت‌بخش بوده است.

بخش آهنگسازی این پروژه با هدف ساخت قطعات موسیقی با استفاده از صداهای شهر تهران در پاییز امسال آغاز به کار کرده است.

از آهنگسازان برای فراخوان پروژه سونیک تهران دعوت به عمل آمده است. تا آهنگسازان آثار خود را با توجه به نگاهی دوباره به صداهای شهر تهران حداکثر تا تاریخ 29 اسفند ۱۴۰۰ ارسال کنند.

ضمن اینکه در این پروژه کشف لایه‌های پنهان صداهای شهر تهران برجسته کردن اصوات هویتی ویژه شهر و استفاده از این اصوات در ساختار یک موسیقی خلاقانه امتیاز در ارزیابی‌ قطعات آهنگسازان خواهد بود.

احسان توکل از برگزاری چندین کارگاه برای آشنایی دانشجویان ایرانی با تاریخچه و شیوه ساخت این شیوه از آهنگسازی خبر داده است. در تیم آهنگسازی این پروژه خانم آزاده نیلچیانی، عاطفه عینعلی، محسن نورانی و ایمان جسمی حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری موسیقی ما و بازانتشار توسط زخمه

شناسه خبر: 1705001007

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است