دوشنبه , ۱۴۰۳/۱/۶ , ۱۱:۵۶ ق٫ظ

ممنوعیت برای اجرای کنسرت علیرضا قربانی در آمریکا

کنسرت علیرضا قربانی در آمریکا در زخمه

طی ۱۰ روز گذشته علیرضا قربانی خواننده ایرانی برای برگزاری کنسرت خود در خارج از کشور با مشکلاتی حاشیه‌ساز روبه رو شد. در نهایت نیز موفق به برگزاری کنسرت در خارج از کشور نشد.

شامگاه پنجشنبه ۱۱ فروردین ماه اخبار متعددی در رسانه‌های متفاوت مبنی بر ممانعت کشور آمریکا از ورود علیرضا قربانی، خواننده سرشناس ایرانی به این کشور برای حضور در کنسرت نوروزی منتشر شد.

بنا بر آنچه برخی از رسانه‌ها همچون لس آنجلس تایمز و یا رسانه‌های داخلی گزارش دادند، قرار بود یک رویداد نوروزی توسط بنیاد فرهنگ در همکاری با ارکستر Pacific Symphony، با حضور هنرمندان ایرانی با صدای علیرضا قربانی برگزار شود.

دلیل ناکام ماندن قربانی از کنسرت در آمریکا

در این اخبار ذکر شده بود که قربانی اقامت کانادا را دارد. جمعه ۲۵ مارس از تورنتو عازم آمریکا بوده است. ولی پس از یک بازجویی چهارساعته موفق به حضور در آمریکا نشده است.

همچنین در برخی از این گزارش‌ها ذکر کردند که این خواننده حتی بر روی صندلی در هواپیما نیز نشسته بود. ولی ناگهان ماموران پلیس وارد هواپیما شدند و او را از هواپیما خارج کردند.

طی یک بازجویی چهارساعته درباره دوران سربازی دو ساله این هنرمند در سپاه پاسداران به او اعلام کرده‌اند که ویزای آمریکای او کنسل خواهد شد. و همچنین دیگر امکان ورود به این کشور را نخواهد داشت.

ولی روز قبل پس از این حواشی قربانی با انتشار ویدیویی اعلام کرد که او وارد هواپیما نشد و پس از بررسی پاسپورت او مجوز ورود به خاک آمریکا به علیرضا قربانی داده نشد.

بنا بر احتمالات وکلای او دلیل این امر گذراندن سربازی در سپاه پاسداران بوده است. قانونی که از سال ۲۰۱۹ در قبال همه اجرایی می شود.

قربانی در توضیحاتی دیگر مواردی چون بازجویی چندساعته، اقامت کانادا و یا اینکه پس از سوار شدن در هواپیما و نشستن در صندلی او را خارج کرده‌اند را تکذیب کرد. وی تحریف دانست و هشدار داد که تیم حقوقی او می توانند فرد یا افراد و رسانه هایی که این خبر را منتشر کرده اند را پیگیری قانونی کنند.

با این همه از آنجا که قربانی به اجرای روز شنبه خود نرسید. سینا سرلک که پیشتر خبر مهاجرتش به آمریکا در برخی رسانه ها عنوان شد جایگزین او در این کنسرت شد. علیرضا قربانی نیز هم اینک پس از سفری طولانی بار دیگر به کشورش بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا و بازانتشار توسط زخمه

شناسه خبر: 1600010113

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است