دوشنبه , ۱۴۰۳/۱/۶ , ۱۰:۵۵ ق٫ظ

همایون شجریان با گروه موسیقی «سیاوش» راهی دبی شد

همایون شجریان گروه موسیقی «سیاوش» در موسیقی زخمه

به بازانتشار موسیقی زخمه، گروه موسیقی «سیاوش» به خوانندگی و سرپرستی همایون شجریان در روز دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در دوبی کنسرت برگزار خواهند کرد.

با شروع جدید سال شمسی، فصل تازه فعالیت‌های گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان در قالبی جدید از نوازندگان و حوزه آهنگسازی با آغاز بهار سال 1401 با اجرای برنامه در کشورهای بلژیک، فرانسه و هلند پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

مهیار طریحی نوازنده سنتور، حسین رضایی نیا نوازنده دف، آیین مشکاتیان، آزاد میرزاپور نوازنده تار و عود از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه کنسرت‌ها همایون شجریان را همراهی می‌کردند.

گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی همایون شجریان از جمله مجموعه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال‌های گذشته است که در سال‌های آغازین دهه 90 اجراها و برنامه‌های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند. که از آن جمله می‌توان به مجموعه کنسرت‌های «آیینه ها» به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری اشاره کرد.

کنسرت‌هایی که در زمان اجرای خود با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و علاقه مندان مواجه شد. در این کنسرت‌ها همایون شجریان خواننده، سهراب پور ناظری آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه، حسین رضایی نیا سازهای کوبه‌ای، همایون نصیری نوازنده سازهای کوبه‌ای، شهرام غلامی نوازنده عود، اصغر عربشاهی نوازنده تار، مهیار طریحی نوازنده سنتور، آیین مشکاتیان نوازنده سازهای کوبه‌ای، داریوش آذر نوازنده کنترباس به عنوان نوازنده حضور داشتند.

همایون شجریان شهریور سال 1391 بود که پس از تشکیل این مجموعه موسیقایی بیان کرده بود: همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه «آوا» که پدرم (محمدرضا شجریان) آن را تاسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را «سیاوش» گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر و بازانتشار توسط زخمه

شما دوستان عزیز میتوانید سوالات، انتقادات و نظرات خود را نسبت به این خبر در زیر همین صفحه با ما و دوستان عزیز سایت موسیقی زخمه به اشتراک بگذارید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است