شنبه , ۱۴۰۳/۲/۱ , ۳:۰۷ ق٫ظ

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور به میزبانی گلستان برگزار میشود

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور به میزبانی گلستان برگزار میشود موسیقی زخمه

به بازانتشار موسیقی زخمه، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی و مقامی کشور به میزبانی استان گلستان در تاریخ 23 تا 27 آبان سال 1401 خبرداد.

محمد رعیت بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی بیش از 170 فعالیت و برنامه در تاریخ 21 تا 28 آبان ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان افزود: در روز شماره هفته کتاب 21 آبان نام کتاب، دانش‌آموز آینده، 22 آبان با عنوان کتاب و خانواده، 23 آبان با عنوان کتاب دانشجو پیشرفت دانش بنیان، 24 آبان کتاب کتابخوانی و کتابدار، 25 آبان کتاب، رسانه و زبان فارسی، 25 آبان ناشران کتابفروشان و ارکان صنعت نشر و 26 آبان با عنوان کتاب، ورزش و جوانمردی نامگذاری شده و حول موضوعات روز برنامه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته کتاب مراسم افتتاح دفتر نشر جدید و بازدیدهای مختلف مرتبط با حوزه کتاب را خواهیم داشت و از جوانان و نوجوانان نخبه که در حوزه کتابخوانی شاخص هستند، تجلیل خواهد شد.
رعیت بر استفاده از ظرفیت مساجد برای تقویت کتابخوانی تاکید کرد و افزود: اهدا کتاب به صورت نمادین به برخی از مراکز موسسات و جاهای عمومی که مردم بیشتر مراجعه می‌کنند در هفته کتاب انجام خواهد شد و در این مراکز قفسه کتاب خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان از برگزاری نشستی مشترک در 24 آبان با فعالان حوزه نشر و کتاب‌فروشان خبر داد و افزود: مسابقات مختلف کتابخوانی با عنوان یاریگران زندگی با معرفی منبع را در دستور کار داریم که با همکاری آموزش و پرورش و اداره کتابخانه ها برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه کتابخانه مراوه تپه در روز 22 آبان افتتاح می‌شود، گفت: این کتابخانه در مساحتی به ابعاد 387 مترمربع توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده و در اختیار اداره کتابخانه ها قرار می‌گیرد.

محمد رعیت بیان کرد: در هفته کتاب کارگاه آموزش تولید کتاب برای تقویت داشته‌های استان با حضور اساتید مجرب به میزبانی کردکوی و مسابقات نقاشی در قالب هنر با موضوع کتاب در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآوری کرد: ما در عصر دیجیتال قرار داریم و نباید از فرصت فضای مجازی غافل نشویم به همین منظور برنامه شب‌های دانایی با معرفی کتاب در هر شب در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب استان خواهد بود.

وی گفت: در هفته کتابخوانی ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه در مورد اهمیت کتاب صحبت خواهند کرد و نشست تخصصی قصه گویی به میزبانی شهرستان گالیکش برگزار می‌شود تا شهرستان‌ها هم از برنامه‌های شاخص هفته کتاب بهره‌مند شوند.
رعیت ادامه داد: پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی و مقامی کشور امسال به میزبانی گلستان از 23 تا 27 آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود و بیش از 200 هنرمند ملی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

هنرمندان در قالب 15 گروه، طبق جدول زمانبندی هر روز از ساعت 17 تا 21 آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی هنرنمایی خواهند کرد و مردم می‌توانند به صورت رایگان از این برنامه‌ها استفاده کنند.
وی از برگزاری هر روزه کارگاه‌های مختلف آموزشی با حضور اساتید به نام در حوزه موسیقی نواحی و مقامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد و افزود این کلاس‌ها ویژه هنرمندان است و از تاریخ 17 تا 21 آبان صبح‌ها در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و بازانتشار توسط سایت www.zakhme.com

شناسه خبر: 1815010817

شما دوستان عزیز میتوانید سوالات، انتقادات و نظرات خود را نسبت به این خبر در زیر همین صفحه با ما و دوستان عزیز سایت موسیقی زخمه به اشتراک بگذارید.

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است