شنبه , ۱۴۰۳/۲/۸ , ۳:۱۷ ق٫ظ

نوشتن موسیقی برای اشعار «فروغ فرخزاد» توسط «آسو کهزادی»

نوشتن موسیقی برای اشعار «فروغ فرخزاد» توسط «آسو کهزادی»

اشعار دو دفتر آخر شعرهای «فروغ فرخزاد» (تولدی دیگر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد) با موسیقی «آسو کهزادی» و صدای «الهام نامی» منتشر شد.

فروغ فرخزاد» نامی است که در فهرست شاعران معاصر و در جریان تاریخ شعر مدرن ایران پس از نیما به یکی از محورهای اصلی و کلیدی شناخت. این بخش تاریخ ادبیات و فرهنگ ایران بدل شده است.

او که ۳۲ سال بیشتر نزیست در پنج دفتر شعر سرود، فیلم ساخت، ترجمه کرد و نوشت. مجموعه‌ی حاضر اجرای صوتی برخی از اشعار دو دفتر آخر اوست: «تولدی دیگر» و «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد».

بسیاری از سازهایی که در آن دوران دور در موسیقی ایرانی استفاده می شده. متاسفانه دیگر در دسترس نیست. اثرات و اسامی آنها در کتب خطی قدیمی و یا از نقاشی های به جا مانده شناخته می شوند.»

شعر های این آلبوم را الهام نامی بازیگر سینما و تئاتر در سال‌های ۹۵ و ۹۹ دکلمه کرده است. آسو کهزادی در سال ۱۳۹۹ بر این اشعار موسیقی ساخته است. گزینش اشعار و مدیریت هنری این پروژه نیز بر عهده‌ی ارژنگ آقاجری بوده است.

این اثر سرانجام در دی‌ماه ۱۴۰۰ هم‌زمان با سالروز تولد فروغ فرخزاد به شکل رسمی از طریق نشر تلسک و وب‌‌سایت بیپ‌تونز منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری موسیقی ما و بازانتشار توسط زخمه

شناسه خبر: 1700001013

لطفا امتیاز خود را وارد کنید

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای
اشتراک گذاری

همچنین ببینید

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد در موسیقی زخمه 01

مجوز برگزاری 54 کنسرت موسیقی در اردیبهشت ماه 1402 توسط ارشاد صادر شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری، 54 مجوز اجرای صحنه‌ای موسیقی صادر کرد و دفعات اجرای صحنه‌ای در اردیبهشت ماه به 120 اجرا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است